maandag 25 oktober 2010

Met een slechte communicatie kan veel en oneerlijk geld worden verdiend

In ons dagelijks leven komen we vaak in aanraking met mensen. We communiceren met diverse middelen zoals: telefoon, sms, en ook met sociaalmedia platforms zoals Facebook, Hyves, Twitter en Blogs en brieven en heel af en toe sturen we nog wel eens een fax. Dit zijn zo’n beetje de communicatie middelen die wij gebruiken.

Als wij een probleem hebben dan bellen we vaak het desbetreffende bedrijf waar we een probleem mee hebben. Die hebben dan een helpdesk in hun bedrijf. Een helleboel mensen die achter een pc zitten met een koptelefoon op en een pc voor hun neus. En vaak staan de telefoons roodgloeiend en is het er dus druk. Er worden daar dan met protocollen gewerkt dat is dan de bedrijfspolicy. Als een klant een vraag stelt word de vraag in de computer ingevoerd en vervolgens rolt er dan een aantal antwoorden uit. Hier moet dan de telefoniste mee uitkomen tot een goed resultaat voor de klant die belt. Er mag dus hellaas niet worden afgeweken van de antwoorden die op het scherm staan. Deze regel staat dus o.a. in de protocol en valt onder de bedrijfspolicy.

Vaak word je probleem niet goed opgelost en dat is natuurlijk heel frustrerend. En je bent dan vaak veel tijd kwijt en je bent lang aan de telefoon. En de telefoon nummer die je dan moet bellen is vaak ook zo 10 tot 50 € cent per minuut. Dat kan dus hoog in de kosten lopen zonder dat je probleem is op gelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten