maandag 6 juni 2011

Het computer virus is overgeslagen op de mens

Infobesitas geen zwaarlijvigheid, Obesitas, maar informatieovervloed, Infobesitas. Het word de nieuwe ziekte genoemd waar ondermeer jongeren onderlijden. Zelf vind ik dit zwaar overdreven. De “ziekte” zoals het door veel mensen word genoemd, is een on-line media probleem. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die zich bezig houden met off-line media. En nou net de on-line media mensen die kunnen last krijgen van Infobesitas. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat heten bij mensen die de zelfde versgijzelende hebben maar hellemaal niks hebben met internet. Volgens mij is het gewoon even aandacht zoeken of voorniks paniek zaaien. Het is toch heerlijk als je veel weet. En als je dat lekker allemaal kan opzuigen zoals een spons.

Misschien is de werkwijzen wel verkeert maar, iedereen doet dit op zijn eigenmanier. Wat ook belangrijk is natuurlijk dat je de informatie gedoseerd in je op neemt. Dus het feit dat er een nieuwe ziekte is niet juist.

We kunnen beter met elkaar er voorzorgen dat de bronnen van informatie op een betere manier geconsumeerd kunnen worden. Laatst las ik een tweet met daarin: Ja twitter begint nu ook met zijn eigen video en foto service. Ik moest hier erg om lachen omdat, ik vorig jaar al op die zelfde service app al mijn eerste video filmpje had gepost.

Over dit laatste kan ik concluderen dat er maar drie scenario’s bij passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten