dinsdag 31 januari 2012

Wat kan ik voor je betekenen?

Iedereen die mijn blogs lezen en mij kenen weten dat ik het leuk vind om mensen te helpen waar ik kan. Het maakt niet zoveel uit wat er gevraagd word, als het maar op het gebied is van computers. De technieken worden steeds mooier en beter en soms daardoor wel ingewikkelder maar, daar trek ik me niks van aan ik probeer dan mee te gaan door me zelf te scholen op dat gebied. Voor mij is het een kick en tegelijkertijd een uitdaging.

Wat nog niet is kan nog komen.

De laatste anderhalf jaar heb ik erg veel van mij zelf geleerd en van een van mijn favoriete bloggers Debbie Bernasco die ik ondanks ook nog heb geïnterviewd. Door persoonlijk kritiek die ik van haar kreeg op een goede manier en deze toe te passen voelde ik mij zelf groeien. Als ik merk dat iemand mij zegt: dat kan beter of dat moet anders daar word ik blij van als het tenminste reëel is. Merk toch dat veel mensen dat niet kunnen of durven. Maar Debbie doet dat gelukkig wel en daar heb ik veel steun aan. Van kritiek leer je je zelf kenen en verbeteren. Maar kritiek geven is ook best moeilijk. Even een goedvoorbeeld: ‘een scheidsrechter die moet goed vakkundig kritiek kunnen geven tijdens een wedstrijd.’ Een belang punt was: dat ik een opdracht aannam wat ik dacht voor elkaar te krijgen maar toch na lange tijd moest opgeven, puur omdat ik niet over de juiste vaardigheden beschikten. Daar door kreeg ik een power boost om te gaan knallen en dat genen wat ik niet kon afmaken toch te halen.

Focus.

Focussen is erg moeilijk, vooral als je veel wilt weten en de laatste nieuwtjes wilt blijven volgen. Bij mij is wel een ding ik vind het moeilijk om te focussen maar als ik her focus dan maak ik het wel af. Noem het maar terug focussen. Focussen kan dan wel erg belangrijk zijn maar, heb ook wel gemerkt als je even een switch maakt naar een ander opdracht of project dat als je dan weer her focust dat het dan weer makkelijker gaat.

Sociaal gereedschap.

Alledaags gebruikt men Twitter, Facebook, Googleplus en Hyves. In het begin dacht ik o leuk al die sociaal gereedschap maar besefte niet echt de meerwaarde er van, tot dat ik allerlei opties zag in het gebruik van die sociale gereedschappen. Zo kan ik per gereedschap een uitleg geven hoe ik en waarom ik deze toepas.

Alles heeft zijn eigen plek.

In de eender laatste alinea vertelde ik over Sociaal gereedschap. Daar wil ik nog wat dieper op ingaan maar, dat kan je hier lezen op mijn andere blog. Zo houd ik het voor me zelf en andere overzichtelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten