vrijdag 1 januari 2010

Het jaar is al weer een paar uur oud.

Lekker gebruncht met verse warme broodjes. Weer geen vuurwerk dit jaar vind het altijd zonde van het geld en slecht voor het milieu. En eigenlijk heb je altijd wel vuurwerk omdat er meer mensen in de buurt genoeg vuurwerk hebben. Na de brunch even mijn laptop opgestart om mijn sociaal netwerk even bij te houden. Even alle reacties op de Nieuwjaargroet die ik verstuurd had gelezen. Ondertussen koffie drinken met het restantje oliebollen en appelflappen.

Heb me voorgenomen om dit jaar veel te gaan bloggen en veel te sociaal netwerken. Heb hiervoor even op oud jaar mijn profielen geüpdate zodat alles 100% geüpdatet is en in het nieuwe jaar gebruikt kan worden. In 2003 is ongeveer het fenomeen sociaal netwerken begonnen maar toen was ik er nog niet erg mee bezig. Zoals ik in mijn eerste blog “mag ik me even voorstellen!” zei dat het feit sociaal media wel erg handig is als je gehandicapt bent. Het vergroot makkelijker je sociaalnetwerk dan zonder. Wat ik wel heb je moet niet echt in het rond jan en man zomaar toevoegen. Bijvoorbeeld: je gaat naar een groot feest en je komt voor het eerste met mensen in gesprek en dan vraag je om gegevens voor je sociaal netwerk en voer je dat in als je thuis bent.

Dat laatste waar ik het overhad dat je op een feest gegevens van iemand op schrijft is of kan erg moeilijk zijn als je even geen pen of papier bijdehand hebt. Maar daar ook is een heel erg handige gadget voor namelijk: Een poken, een poken is een kleinen plastic usb stick in een vorm van een grappig beestje ‘er zijn er zo’n 8 verschillende’ die gegevens over brengt van de ene poken naar de andere poken. En zo hoef je dan als je thuis na een feest alleen je poken in je computer te stopen en naar een speciale website te gaan en hup al je gegevens van je nieuwe vrienden die je heb leren kennen worden geüpload naar je eigen profiel op je sociaal media site. Je kan een poken ook zien als een visitekaartje 2.0.

De dag voorkerst heb ik zelf meegemaakt dat netwerken m.b.v. het internet erg leuk kan zijn en handig. Was namelijk uitgenodigd voor een gezellige dag & avond. De personen die op dat feest ook aanwezig waren kende ik alleen via een foto via mijn sociaal netwerk. Ik kon dus de namen bij de gezichten plaatsen toen ik daar was. En heb toen een hele gezellige dag & avond gehad. De vorige dag heb ik toen de mensen die ik die avond heb leren kenen aan mijn profiel toegevoegd. En zo kan ik met ze in contact blijven.

Zonet even een oud curriculum Vitae voor mijn vader in gescand en zo bewerkt via ocr software zodat hij deze weer kan bewerken en gebruiken. Was wel even een klus maar wel leuk om te doen. Hier voor had ik eerst de computer geüpdate van Windows Vista naar Windows 7. Dat proces verliep als een zonnetje. Zo even lekker thee drinken. En verder computer totdat ik slaap krijg en me bed ga opzoeken om te gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten