zondag 31 januari 2010

Van Twitter tot Twittermagazine

De activiteit bij het gebruiken van Twitter heet twitteren (ook wordt de term 'tweeten' gebruikt), dat kwetteren betekent. Het logo van Twitter is daarom een klein vogeltje. Twitteren komt neer op in real time communiceren via een microweblog op een pc of gsm. Door de combinatie van webloggen met instant messaging wordt het soms microblogging genoemd.

De basisvraag van de dienst was oorspronkelijk "Wat ben je aan het doen?" en is nu "Wat gebeurt er?". Iedere twitteraar kan op elk moment van de dag in maximaal 140 tekens vertellen waar hij/zij mee bezig is, wat hij/zij van plan is of wat hem/haar bezighoudt. Er zijn ook mensen die vooraf aankondigen dat zij bij een evenement aanwezig zijn en met anderen, al dan niet aanwezig bij het evenement, willen twitteren. Dit creëert een virtuele aanwezigheid.

Met de actie van 3fm elk jaar zo rond kerst werd er ook wat af getwittert. En kwam ik in contact met twitteraars die bezig zijn met een eerste Twittermagazine te maken. Nu een paar weken later kan je heb op a.s. maandag bestellen op Bestel Twittermagazine ben benieuwd naar de content er van. Het is echt héél leuk als je het op de voet volgt en dan het blad onderogen krijgt. To be continue….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten